1. Aftalen
1.1 Hos Percepcia ApS, Bødkervænget 40, 4270 Høng, CVR 33 38 91 08 (herefter benævnt ”Percepcia”) har vi udviklet et købsabonnement/kreditkøb med løbende levering under navnet AudioLogic By Percepcia.
Med AudioLogic By Percepcia har vi samlet en pakkeløsning indeholdende alt du skal bruge, for at du kan få det meste ud af lige præcis det høreapparat, som du ønsker. Pakken indeholder et tilpasset høreapparat, løbende levering af tilbehør, høreprøver, service, kontrol og justering af høreapparat i en samlet løsning. Denne løsning har du mulighed for at købe og betale med faste månedlige ydelser.
1.2 Ved oprettelsen af et AudioLogic By Percepcia købsabonnement oprettes denne abonnementsaftale (herefter benævnt ”Aftalen”) samt en aftalespecifikation (herefter benævnt ”Aftalespecifikationen”) for de produkter og serviceydelser, der er indeholdt i dit AudioLogic købsabonnement. Disse dokumenter udgør det fulde aftalegrundlag for dit AudioLogic købsabonnement. Ved uoverensstemmelse i aftalegrundlaget har Aftalespecifikationen forrang for Aftalen.
2. Ydelsen
2.1 Ydelserne indeholdt i Aftalen aftales individuelt med dig og specificeres i Aftalespecifikationen.
2.2 Abonnementet indeholder følgende:
Ydelse | Antal | Leveringstidspunkter |
Høreapparater til begge øre | 2 sæt | Et sæt ved aftaleindgåelse
Et sæt to år efter aftaleindgåelse |
Propper | Op til 6 sæt pr år | På din anmodning |
Domes | Op til 6 sæt pr år | På din anmodning |
Filtre | Op til 6 sæt pr år | På din anmodning |
Høreprøver og kontrol af høreapparat | Op til 4 | Ved aftaleindgåelse og en gang årligt herefter indtil abonnementets udløb |
Udvidet garanti | To skader pr. høreapparat indtil abonnementet udløber | På din anmodning |
2.3 Hvis du bestiller ydelser ud over det ovenstående antal, vil der blive krævet særskilt betaling herfor.
2.4 Den specifikke model af hørapparat vælges af dig i dialog med Percepcia og/eller dennes partnere.
2.5 Da høreapparatsteknologien hele tiden udvikler sig, giver abonnementet dig ret til at få et nyt høreapparat hvert andet år. Det nye hørapparat vil være i den samme kategori og prisklasse som det første, medmindre der aftales andet, se hertil punkt 5 nedenfor om muligheden for at skifte til en anden type/kategori af høreapparat mv. Skulle der mod forventning ikke være udviklet et nyt høreapparat indenfor den samme kategori og prisklasse efter 24 måneder, vil du få fornyet dit eksisterende høreapparat.
2.6 Tilbehør som propper, domes og filtre kan løbende bestilles via høreklinikken.dk – vælg ”log ind på min side” øverst til højre. Propper, domes og filtre sendes til den af dig oplyste adresse. Almindelige forsendelser af tilbehør inden for Danmark er gratis. I det omfang det er muligt at tilbyde dag til dag-levering, vil dette kunne ske på din anmodning mod et gebyr, som vil fremgå af ovenstående bestillingskanaler. Ved forsendelser til udlandet og Færøerne skal du selv afholde ekstra udgifter hertil.
2.7 Percepcia og/eller dennes partnere indkalder årligt til kontrol af dit høreapparat. Fravælger du kontrollen, kan Percepcia og/eller dennes partnere ikke undersøge, om dine fremtidige forsendelser af tilbehør er den bedste løsning for dig.
2.8 Såfremt det vurderes af Percepcia og/eller dennes partnere, at høreapparaterne skal sendes til reparation, påhviler det brugeren af høreapparaterne at sende disse til reparation.
2.9 Den udvidede garanti dækker alle hændelige uheld såvel som tyveri. Er du fx uheldig at miste dit høreapparat eller tabe det, så det går i stykker, dækker den udvidede garanti således, at du får et tilsvarende høreapparat. Såfremt din model ikke længere kan leveres, vil du få et tilsvarende eller bedre apparat efter Percepcia og/eller dennes partneres skøn. Du kan ikke få udbetalt penge i stedet for.
Efter købeloven er leverandøren af et produkt kun ansvarlig for mangler ved produktet (produktionsfejl o.lign.), mens vores udvidede garanti også dækker uheld, bortkomst og tyveri af høreapparatet (samlet betegnet som “skader).
Den udvidede garanti dækker ikke forsætlige skader. Der kan alene opnås dækning for to skader pr. høreapparat i hele garantiperioden. Tilbehør er ikke omfattet af den udvidede garanti.
For hver anmeldt skade opkræves et administrationsgebyr på 900 kr.
Den udvidede garanti gælder fra den dato, du køber dit høreapparat og dækker i en periode på 48 måneder for skader opstået i hele verden.
2.10 Købelovens mangelsregler finder anvendelse.
3. Ydelse og betaling
3.1 Den samlede kontantpris for abonnementet vil afhænge af sammensætningen af dit AudioLogic købsabonnement, herunder det valgte høreapparat og tilbehør, som specificeres i Aftalespecifikationen.
3.2 Alle priser er i danske kroner og er inkl. moms.
3.3 AudioLogic By Percepcia betales med en udbetaling og herefter månedlige ydelser/afdrag. Udbetalingens og ydelsens størrelse aftales individuelt og fremgår af Aftalespecifikationen.
3.4 Ydelserne betales månedsvis forud.
3.5 Der kræves ikke renter eller omkostninger. AudioLogic By Percepcia har således fast debitorrente på 0% og en ÅOP (Årlige Omkostninger i Procent) på 0,0 % samt 0 kr. i kreditomkostninger.
3.6 Eksempler på priser og ydelser for et AudioLogic By Percepcia købsabonnement kan se således ud:
Kontantpris | Udbetaling + månedlig ydelse i 48 mdr. |
12.950 kr. | 6.557 kr. + 133,19 kr. i 48 mdr. |
16.350 kr. | 6.557 kr. + 204,02 kr. i 48 mdr. |
19.950 kr. | 6.557 kr. + 279,02 kr. i 48 mdr. |
3.7 Alle ydelser skal betales via Høreklinikken.dk og afregnes via Quickpay, som opsættes til træk via Dankort/Visa/Mastercard Debit.
4. Låneapparater ved service/reparation
4.1 Såfremt det er muligt for Percepcia og/eller dennes partnere, vil man blive tilbudt et reserveapparat, såfremt en reparation forventes at vare mere end 14 dage.
5. Ændring af høreapparat mv.
5.1 Såfremt der skulle opstå et behov for eller blot et ønske om at ombytte dit høreapparat til en anden kategori eller model, som falder udenfor det under punkt 2.5 beskrevne, har du tillige mulighed herfor. Det kan være tilfældet, hvis din høresituation ændrer sig. Det kan f.eks. være, hvis en høreprøve viser, at en anden kategori eller model vil være fordelagtig og/eller nødvendig.
5.2 I dette tilfælde vil den eksisterende aftale skulle ændres. Der vil i det konkrete tilfælde skulle laves en vurdering af, om der vil være et behov for at justere den månedlige ydelse/betaling. Ændres der på teknologiniveau, vil det eksempelvist blive dyrere at skifte et niveau op og modsat vil det blive billigere at skifte til et teknologiniveau, der ligger under. Et eventuelt offentligt tilskud og/eller egenbetalinger vil således blive videreført.
5.3 Kontakt Percepcia og/eller dennes partnere for at høre nærmere om mulighederne for at ændre aftalen. Dette kan gøres via e-mail til info@audiologic.dk.
6. Adresseændring mv.
6.1 Ændringer i navn, adresse, e-mail og telefonnummer skal straks meddeles til Percepcia og/eller dennes partnere. Dette kan gøres via e-mail til info@audiologic.dk.
7. Løbetid og opsigelse
7.1 Aftalen varer i 4 år fra tidspunktet for indgåelse af Aftalen og ophører automatisk herefter.
7.2 Aftalen kan opsiges med et varsel på 1 måned til udgangen en måned, når der er gået 5 måneder. Dvs. aftalen har en bindingsperiode på ca. 6 måneder.
7.3 Opsigelse skal ske enten skriftligt til info@audiologic.dk eller via brev sendt til Percepcia, Bødkervænget 40, Sæby, 4270 Høng.
7.4 Percepcia og/eller dennes partnere tilbagebetaler evt. forudbetalte beløb, som vedrører forbrugsperioden efter Aftalens ophør.
8. Fortrydelsesret
8.1 Percepcia tilbyder forbrugere 14 dages fortrydelsesret.
8.2 Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur til:
Percepcia
Bødkervænget 40
Sæby 4270 Høng
8.3 Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Percepcia.
8.4 Nægter du modtagelse af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for, at Post Danmark/GLS returnerer pakken til os.
8.5 Percepcia anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Percepcia. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
8.6 Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til info@audiologic.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
8.7 Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at varen er returneret i væsentlig samme stand og mængde.
8.8 For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
8.9 Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Percepcia vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
8.10 Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Det bemærkes, at høreapparater i vidt omfang vil være at anse som fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller have fået et tydeligt personligt præg samt eller være en vare som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret når forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
9. Reklamationsretten
9.1 Såfremt der er mangler ved de leverede ydelser, har du reklamationsret. Skade på produkter, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra din side, er ikke dækket af reklamationsretten.
9.2 Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Percepcia inden for rimelig tid efter varens modtagelse.
9.3 Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret.
9.4 Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på din regning:
Percepcia
Bødkervænget 40
Sæby 4270 Høng
9.5 Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Du kan anvende den standard fortrydelsesformular, der er vedhæftet denne aftale.
9.6 Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav, eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med Post Danmark, til en GLS pakkeshop eller lignende.
9.7 Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
10. Behandling af personoplysninger
Du kan læse om hvordan dine personoplysninger behandles i den vedlagte persondatapolitik eller på vores hjemmeside. Direkte link: https://xn--hreklinikken-vjb.dk/cookie-og-persondata/#persondatapolitik.
11. Kontakt
11.1 Har du spørgsmål, kan du kontakte Percepcia og/eller dennes partnere på e-mail info@audiologic.dk eller på telefon 70 602 206.
12. Klagemulighed
12.1 Skulle der opstå uoverensstemmelser mellem dig og Percepcia og/eller dennes partnere, som ikke kan løses til din tilfredshed, kan du rette henvende til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, hvis betingelserne herfor er opfyldt:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
e-mail: cfk@kfst.dk www.kfst.dk